Een klein voorval dat niet wordt uitgesproken en daardoor groter groeit. Zo gaat het vaak bij conflicten tussen buren. Net zo lang tot ze elkaar niet meer groeten en soms zelfs elkaar het leven zuur beginnen te maken. Beide partijen willen wel een oplossing, maar komen niet met elkaar in gesprek.
“Buurman zet zijn bus bij mij voor de deur. Het is een openbare parkeerplaats, maar ík kijk er tegenaan. En zijn luxe auto staat bij hem zelf voor de deur. Ik heb er één keer wat van gezegd, maar toen kreeg ik een snauw terug.”
“Ik heb mijn eigen auto graag in het zicht en dan zet ik de werkbus op de hoek. Daar loop je veel sneller parkeerschade op. M’n buurvrouw snapt dat niet. Ze stond laatst naar me te schreeuwen dat ik de bus moest verplaatsen. Laat ze maar gewoon naar me toe komen als ze er last van heeft ipv te lopen schelden.”
Herkenbaar? Maar wat kun je eraan doen?
De wijkagent of de gemeente bellen? Maar er worden geen regels overtreden, dus zij zullen doorverwijzen naar Buurtbemiddeling.
“Krijg ik dan een buurtbemiddelaar over de vloer?” “En wat zal de buurt ervan denken?”
Gelukkig gaat Buurtbemiddeling stap voor stap en niet sneller of verder dan u zelf wilt. Soms geven ze alleen telefonisch advies en wat tips. Andere keren gaan buren met elkaar en met de bemiddelaars in gesprek en op zoek naar een oplossing voor het probleem.
Neem dus gerust contact op met Buurtbemiddeling Raalte, zelfs als u alleen even uw hart wilt luchten om het daarna zelf op te lossen – 0572-728003 – info@buurtbemiddeling-raalte.nl
Buurtbemiddeling Raalte staat voor u klaar – met advies of met bemiddeling.